lipca 12, 2017

Jak wybrać odpowiedni fotelik rowerowy dla dziecka?

Nie przypuszczałam, że nasze nad-aktywnie ruchliwe dziecko pokocha jazdę w rowerowym foteliku. Od zawsze byłam przekonana, że Bartek nie usiedzi, że będzie wolał biegać niż zwiedzać świat przypięty pasami, za moimi plecami. 

Biję się w pierś. Tak bardzo się myliłam, że żałuję, że nie spróbowaliśmy szybciej. Teraz, Barti waży 19 kg, więc prawdopodobnie na przyszły sezon będzie już za ciężki na fotelik. Ten który mamy jest dla dzieci do maksymalnie 22 kg wagi. 



Mam dla Was garstkę najważniejszych informacji, którymi ja kierowałam się kiedy szukałam fotelika (a który udało mi się znaleźć za sprawą koleżanki). 

W kwestii montażu możemy fotelik umieścić z przodu lub z tyłu naszego roweru. Foteliki montowane między kierownicą, a siodełkiem, przeznaczone dla dzieci do 15 kg. Można je założyć zarówno na damkę jak i rower męski z ramą. Montuje się je na belce, którą przykręca się do rurek pod kierownicą i siodełkiem, bądź też na rurce pod kierownicą. Foteliki na tył mogą być przeznaczone dla dzieci do 15kg lub 22 kg. 

Warto przyjrzeć się pasom bezpieczeństwa (najlepiej, aby były 5-punktowe) oraz sposobowi montażu - dobrze, jeśli fotelik montowany jest do ramy a nie do samego bagażnika (nasz jest montowany do ramy, pod tyłkiem kładziemy małą podusię, bo paniczowi było twardo :P) . Istotnym elementem jest także podnóżek - dobrą cechą jest jego regulacja oraz możliwość zapięcia stopy dziecka, aby uniknąć włożenia nóżki w szprychy czy zahaczenia o przydrożne krzaki. Wiem, że są także foteliki z regulacją pochylności oparcia. U nas ta regulacja nie jest potrzebna, bo Bartek nie usypia, ale wiem, że są dzieci, które podczas jazdy potrafią usnąć, i to bardzo fajna opcja, bo można Dzieciątko ułożyć w nieco wygodniejszej pozycji.

Pamiętajcie, że dziecko na rowerze ma być obowiązkowo ubrane w kask, a fotelik powinien być wyposażony w elementy zwiększające naszą widoczność na drodze (odblaski!)

Poniższych wersji DIY Wam nie polecam, bo pamiętajcie, że chodzi tu o bezpieczeństwo Waszych dzieci i Wasze. 










1 komentarz:

Agnieszka eS pisze...

Są też foteliki dla większych dzieci. Od 15 do 30kg bodajże. Co prawda nie są już aż tak bardzo zabezpieczone, bo mają pas biodrowy z tego co pamiętam i nie mają przypinania nóżek, ale jest to na pewno fajna opcja dla starszych dzieci jeżeli mają jechać na rowerze rodzica

Copyright © 2016 Mother and Son , Blogger