kwietnia 03, 2017

Proste i pyszne. Kruche ciasteczka maślane.

Długo szukałam przepisu na ciastka maślane, które będą chrupiące i na prawdę smaczne. 
Pierwszy raz robiłam je na Walentynki, w kształcie serduszek i Bartek zabrał je do przedszkola. Rozeszły się jak ciepłe bułeczki :)




Tym razem zrobiłam je urodzinowo, ale sporo zostało, więc leżą sobie zamknięte w puszce i zapewne długo będziemy je zajadać do popołudniowych herbatek :)


Składniki na około 20 - 30 ciasteczek:

  • 120 g masła (nie margaryny do pieczenia), schłodzonego
  • 3 łyżki cukru pudru
  • szklanka mąki pszennej i szklanka mąki krupczatki (która nadaje ciastkom kruchości)
  • kilka kropel ekstraktu lub aromatu waniliowego lub Waszego ulubionego
  • 1 jajko
  • czekolada mleczna
Wszystkie składniki szybko zagnieść i wyrobić; można również zmiksować w malakserze. Uformować kulę, spłaszczyć, owinąć folią spożywczą, schłodzić w lodówce przez około 30 minut.


Masę rozwałkować i wykrajać kształty ciasteczek. Nie mogą być zbyt grube.
Piec około 15 w temperaturze 200ºC lub do zrumienienia. 
Kiedy wystygną maczać w rozpuszczonej w kąpieli wodnej czekoladzie. Ja nie lubię jak są za słodkie, więc maczałam tylko jeden bok. 




Smacznego!

Copyright © 2016 Mother and Son , Blogger