marca 10, 2017

Ciasto marchewkowe. Pyszna propozycja na weekend !

Nigdy nie sądziłam, że dopisze takie ciasto do listy swoich ulubionych. 
Nie podejrzewałam, że może być tak smaczne.

Polubiłam je całkiem niedawno, bo ktoś przyniósł mi na spróbowanie - Dziękuję Ktosiu ;)
Wczoraj zrobiłam i chociaż wyszło bardziej wilgotne (bo dałam więcej marchewki) jest obłędne i znika z prędkością światła.


Dzielę się z Wami przepisem na najlepsze ciasto marchewkowe jakie jadłam!

Składniki na ciasto:

-2 jajka
- 200 gram cukru pudru
- 150 ml oleju
- 200 g drobno startej marchwi
- 50 g posiekanych orzechów włoskich
- 75 g ananasa z puszki 
- 50 g wiorków kokosowych
- 200 g mąki
- 1 łyżka cynamonu i sody
- szczypta soli
- 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia 

Jajka ubić je do podwojenia objętości. Dodać cukier i dalej ubijać aż masa będzie gładka i puszysta. Wciąż ubijając na wysokich obrotach, dolewać ciągłym, cieniutkim strumieniem olej. Dodać marchewkę, ananasa, orzechy, wiórki kokosowe i delikatnie wymieszać.
Do osobnej miski przesiać mąkę, dodać cynamon, proszek do pieczenia, sodę i sól, wymieszać. Przesypać do miski z marchewką i delikatnie połączyć wszystkie składniki. Piekarnik nagrzać do 150 stopni C.
Ciasto wyłożyć do małej formy (około 21 cm x 21 cm lub okrągłej o średnicy 24 cm), wyłożonej papierem do pieczenia. Piec przez 1 godzinę, do suchego patyczka. Jeśli użyjemy mniejszej tortownicy, np. ok. 21 cm, ciasto należy piec dłużej, ok. 1 i 1/2 godziny.



Składniki na polewę : 
- 125 g kremowego serka np. Twój Smak (ja dałam z biedronki)
- 50 g masła
- 100 g cukru pudru

Ubić serek razem z miękkim masłem. Dodawać stopniowo cukier puder cały czas ubijając. Włożyć na kilkanaście minut do lodówki. Dobrze wystudzone ciasto przekroić poziomo na 2 części. Spód posmarować 1/3 ilości polewy. Przykryć drugą częścią ciasta i rozsmarować resztę polewy.
Polewą można posmarować tylko wierzch ciasta, bez krojenia go na pół. Można udekorować połówkami orzechów.

Korzystałam z przepisu z kwestii smaku

Smacznego! :)





1 komentarz:

Anna Chrzanowska pisze...

Szukam idealnego ciasta marchewkowego więc chętnie spróbuję twój przepis. Z kokosem i ananasem jeszcze nie jadłam :)

Copyright © 2016 Mother and Son , Blogger