lutego 11, 2017

Walentynkowe pyszności dla ukochanego mężczyzny :) Przepis na tarte serniczkową!

Internet jest pełny inspiracji. I pewnie można by wymyślić tego mnóstwo, wystarczy odrobina kreatywności i foremki/wykrojniki w kształcie serduszek. 






Ja jednak w ten weekend postawiłam na to, co wiedziałam że mojemu Walentemu zasmakuje. Bez sensu robić coś, co tylko ładnie wygląda, a nie będzie się jadło ze smakiem. 

Waniliowa tarta serniczkowa.

Składniki
- 170 gram mąki 
- 140 gram masła
- 25 dag cukru
- 4 jajka, sól
- 35 dag półtłustego twarogu
- 4 łyżki miodu
- olejek waniliowy
- płatki migdałowe
- cynamon 

Ciasto na spód:
Mąkę przesiej do miski, dodaj szczyptę soli, połowę z przygotowanej porcji masła, 7 dag cukru, jajko. Szybko zagnieć kruche ciasto, uformuj z niego kulkę i owiń folią.
Wsadź do lodówki na 30 minut. 
Schłodzonym ciastem wylep dno oraz boki formy na tartę. Spód gęsto ponakłuwaj widelcem. Ponownie odstaw do lodówki


W tym czasie zmiksuj resztę masła i cukru. Dodaj zmielony, lub przeciśnięty przez praskę twaróg, miód oraz 3 żółtka, olejek waniliowy. Białka ubij na sztywno.



Ubitą pianę wmieszaj delikatnie do masy serowej. Wyłóż na schłodzonym surowym spodzie z kruchego ciasta. Wierzch posyp płatkami migdałowymi. Posyp cynamonem. Formę wstaw do piekarnika rozgrzanego do 170 stopni na 45 minut. 


Jest pyyyyszne! 
Kruchy spód, wilgotny wierzch. Rozpływa się w buzi :) 


Smacznych Walentynek :) 




6 komentarzy:

Tedi pisze...

Wygląda super☺może I ja coś mojemu upieke

matka-dietetyczka.pl pisze...

Pomysły przepiękne!:)

Monika Flok pisze...

Mniam

Olborska pisze...

Jak scrollowałam Facebooka i mi mignęło zdjęcie tej tarty, to na początku myślałam, że to pizza ;) Mój mąż chyba też by się z takiego serniczka ucieszył :)

Karolina Tuchalska-Siermińska pisze...

Oj pyszności czekają Twojego męża w ten walentynkowy dzień. Chyba się skuszę i przygotuje według Twojego przepisu.

Agnieszka/Agumama pisze...

Przez żołądek do serca ;)

Copyright © 2016 Mother and Son , Blogger