stycznia 20, 2017

Najlepsze teksty Babci. Słyszałeś je na pewno nie jeden raz!

Babcie. Każda inna, każda na swój sposób urocza, kochana. 
Rozpieszczają, są powierniczkami naszych sekretów. Ja osobiście z czasów dzieciństwa mam bardzo dużo wspomnień związanych z moją babcią. Spędzałam z nią dużo czasu - przynajmniej dwa tygodnie w okresie wakacji i tydzień ferii (rezerwowanych z dużym wyprzedzeniem). Chodziłyśmy na lody, na spacery. Oglądałyśmy wspólnie bajki i czytałyśmy książki. Mile wspominam ten czas.

Są takie powiedzonka babć i dziadków, które wpisują się w kanon Babcinego slangu. Takie, które każdy z nas pamięta i wspomina z uśmiechem. Zebrałam kilkanaście i jestem pewna, że wśród nich odnajdziecie takie, które używali Wasi Dziadkowie. A może znacie jeszcze jakieś? Koniecznie dajcie znać!

źródło

1. Oglądasz sobie ulubioną bajkę/serial w telewizji. Babcia z kuchni krzyczy :
"Zostaw ten telewizor i idź polataj na podwórku". 
Dokładnie. Polataj. Włącz turbo dopalanie i leeeeć! 

2. Rodzinny obiad. Czujesz, że guzik w spodniach zaraz Ci odpadnie. 
"Nie możesz już? To przez nogę i już mogę" - szydzi babcia z uśmiechem. 

3. Pijesz gorące kakao. Wymieszane. Nie chce Ci się wyjmować łyżki z kubka, bo będzie trzeba odnieść ją do zlewu i umyć. Szkoda czasu. Zostawiasz ją więc w środku. 
"Wyjmij tą łyżkę z kubka, bo oko se wydłubiesz" - zauważa bez skrupułów babcia. 

4. Idziesz z dziadkiem ulicą. Na dachu nowo budowanego budynku zgrzewają papę. Robią
to takim narzędziem, z którego leci ogień. 
"Nie patrz jak pali się ogień, bo się w nocy posikasz"- ostrzega dziadek.

5. Wpadasz do babci na śniadanko. Babcia jest mistrzynią w skomplikowanych obliczeniach matematycznych. Jej wzór na Twoje jedzenie to liczba którą podajesz "x" +1.
" Z ilu jajek zjesz jajecznicę? Z dwóch? To zrobię Ci z trzech" - oczywiście.

6. "Ubierz się ciepło, nie biegaj goły" - nawet jeśli to tylko ściągnięte latem skarpetki. 

7. Stroisz się przed lustrem. Babcia lustruje Cię wzrokiem od góry do dołu.
"Idziesz dziś wieczór na lufry (dyskotekę) z koleżankami?"

8. Żal leje się z nieba. Siedzicie w parku i jecie lody. 
"Ale mamy dziś gorąc"

źródło
9. Nocowanko u babci. Każdy to przerabiał. Ja uwielbiałam. Pora kolacji.
"Może zjesz sznytkę z dżemem?" - SZNYTKA. Uwielbiam to słowo :)

10. Zima. Na dworze pizga złem. Babcia dbająca o nasze zdrowie (patrz punkt 6-ty) dostrzega niedopiętą kurtkę.
"Zapnij ten skafander!" 

11. Po słynnym obiadku babci, na którym zamiast mięska wystarczyło, że zjesz pyrki babcia stwierdza radośnie : 
"A teraz! Pół godzinki dla słoninki!" 

12. Imprezka rodzinna. Zjazd cioć i wujków. Każdy chwali się swoimi osiągnięciami w pracy, w szkole. Babcia też chce się pochwalić zdolnymi wnuczętami.
"Pokaż te kajety, pochwal się ocenami".

13. Schodzimy do ciemnej spiżarni po kompocik. Światło by się przydało zapalić.
"Poświeć mi tu światło wnusiu". 

14. Czekamy na autobus na przystanku. Babcia nieco zniecierpliwiona. 
"Sprawdź na rozkładzie o której leci ten autobus". 

15. Znów zimno na dworze. Babcia z miłości dopomina nas : 
"Załóż swetr, bo wiater wieje". 

16. W radiu leci Twoja ulubiona piosenka. Przekręcasz pokrętło głośności, co niezbyt podoba się babci, która stwierdza :
"Drze się jak stare prześcieradło". 


17. Wieczór. Jesteście już w piżamkach. Cieszysz się na myśl, że zaraz przytulisz głowę do poduszki. Jednak babcia czuwa. 
"Zmów paciorek przed spaniem!"

Wszystkiego dobrego, dla wszystkich Babć! 

źródło


5 komentarzy:

loba loca pisze...

2,3,4,16,17 - to moja babcia! Aż mi się łza w oku zakręciła, bo dawno jej już z nami nie ma...

Żaneta B. pisze...

:)

Prawie Idealni pisze...

To fakt, większość znam :D Też łezka się zakręciła bo nie dawno babcia odeszła

Agnieszka W pisze...

MOja była bardzo nowoczesna, ale teksty znam :)

arbuziaki.pl pisze...

Ha haha większość znam i ja od własnej Babci! ;)

Copyright © 2016 Mother and Son , Blogger