grudnia 04, 2016

Zadanie z kalendarza adwentowego. Pieczemy pierniczki. Nasz sprawdzony przepis.

Przepis na ciasto.

- 200 g. miodu. 
- 2-3 łyżki przyprawy do piernika
- 100 g. cukru
- 50 g. masła
- 500 g. mąki
- łyżeczka sody oczyszczonej
- 3 łyżki kakao
- jajko

Z tej ilości powinno Wam wyjść około 60 małych pierniczków. Ja zrobiłam wszystko razy dwa i wyszło mi około 100 sztuk. 



Miód, przyprawę do piernika, cukier i masło podgrzewać na wolnym ogniu do uzyskania jednolitej masy. Mąkę wymieszać w osobnym naczyniu z sodą i kakao. Przestudzić masę i dodawać pomału przemieszaną mąkę. 
Jajko lekko roztrzepać i wlać do ciasta na sam koniec. 
Dokładnie wymieszać, rozgnieść, wyrobić. Zawinąć w folię i włożyć do lodówki na 2-3 godziny. 
Ciasto nie powinno się lepić do rąk, więc jeśli sie lepi to dosypcie mąki.







 




Wyszły pyszne!
smacznego! 




25 komentarzy:

Izabela Miszczyk pisze...

Jestem zachwycona inspiracjami na kalendarze adwentowe - np. ten z zadaniami ;) Jak ja byłam mała, to jedynym kalendarzem adwentowym był taki ze słodyczami.

lil'Miss Boho pisze...

Wielkie brawa za pierniczkowe dekoracje - poza tym, że z pewnością są pyszne, wyglądają super profesjonalnie :)

My Home Rules pisze...

A my wczoraj piekłyśmy kruche ciasteczka dla św. Mikołaja :)

Sylwia K-a pisze...

My dzisiaj będziemy piec pierniczki. Składniki identyczne, ale w innych proporcjach :) wasze wyszły piękne!

gospodaliteracka pisze...

U nas też już były! Lukier zmywam zewsząd do dziś ;-)

Joanna Kołpak pisze...

Moja córeczka ciągle czeka na pieczenie ciasteczek. Często samo pieczenie jest większą frajdą niż jedzenie ich później.

Młoda Mama Pisze pisze...

My też planujemy robić wspólnie pierniczki ;)

Wielopokoleniowo 3 pisze...

Pięknie Wam wyszło! Na dniach będę piekła z dziećmi :)

Aneta Łochowska pisze...

Ja jeszcze nigdy nie robiłam pierników :) chyba przyszła właśnie pora!

Siostry Dają Radę pisze...

Uwielbiam perniki. My dziś pieczemy ciastka z córką

Siostry Dają Radę pisze...

Uwielbiam perniki. My dziś pieczemy ciastka z córką

Save the Magic Moments pisze...

Super :) My też pierniczki zaraz, zaraz będziemy piec :) musimy zrobić próbę generalną przed Świętami :) zwłaszcza, że my pierniczki wieszamy na choince :)

Mamoholiczka pisze...

Dziękuję za ten przepis :) mamy kupione już jadalne ozdoby do pierniczków, ale samych pierniczków wciąż brak ;) mam plan nadrobić to w weekend razem z dziećmi.

Żaneta B. pisze...

u mnie tak samo. A tak nie wiele trzeba żeby odmienić go na lepsze :)

Żaneta B. pisze...

hehe, dziekujemy :*

Żaneta B. pisze...

na pewno pyszne!

Żaneta B. pisze...

powodzenia! :)

Żaneta B. pisze...

hehehe, u nas nie było tak źle :D

Żaneta B. pisze...

dokładnie!

Żaneta B. pisze...

dobrej zabawy!

Żaneta B. pisze...

dziekujemy :)

Żaneta B. pisze...

powodzenia! :)

Żaneta B. pisze...

ja tez uwielbiam :)

Żaneta B. pisze...

o my pewnie też kilka powiesimy.

Żaneta B. pisze...

powodzenia! :)

Copyright © 2016 Mother and Son , Blogger