grudnia 07, 2016

Książkowa polecajka. Trzy pozycje, po które warto sięgnąć.



Wstrząsająca historia biednej Hinduski, która służyła możnym tego świata.

Opowieść o Bibi Shaik, jednej z milionów służących w bogatych krajach Zatoki Perskiej, żyjącej w systemie współczesnego niewolnictwa. Laila Shukri wysłuchała jej historii, aby móc opowiedzieć ją światu.
Dziesięcioletnia Bibi zostaje wysłana przez swoją matkę do pracy do Kuwejtu. Musi nauczyć się służyć tak, żeby pracodawcy byli z niej zadowoleni. Z czasem odkrywa, że jest od nich całkowicie zależna. Oni decydują o jej prawie do wolności, prawie do jedzenia, prawie do życia.
Jak wygląda życie służących w arabskich domach i pałacach? Jaka jest cena, którą można płacić za namiastkę normalnego życia? Odległy świat, odrębna mentalność i obyczaje. To wszystko szokuje Europejczyków.


Moja opinia : 

Książka wciąga, choć nie ukrywam, że niektóre opisy były dla mnie nudne i zdarzyło mi się przeskoczyć kilka stron. Losy Bibi są zaskakujące, pozwalają nam poznać Kuwejską "kulturę" i zwyczaje. Największe wrażenie zrobiło na mnie kilka ostatnich stron. Jest tam sporo słów prawdy o naszym, polskim narodzie. Wstyd mi się zrobiło, bo Bibi idealnie opisuje nas - Polaków. Gdzieś tam daleko, dzieją się takie straszne rzeczy jakie Ona musiała przeżyć, a my potrafimy narzekać na brzydką pogodę. 
Generalnie polecam! Warto!




Szczęśliwą z pozoru rodzinę Dollangangerów spotyka tragedia - w wypadku samochodowym ginie ojciec. Matka z czwórką dzieci zostaje bez środków do życia i wraca do swego rodzinnego domu. Niezwykle bogaci rodzice mieszkający w ogromnej posiadłości, wyrzekli się córki z powodu jej małżeństwa z bliskim krewnym, a narodzone z tego związku dzieci uważają za przeklęte. W tajemnicy przed dziadkiem rodzeństwo zostaje umieszczone na poddaszu, którego nigdy nie opuszcza. Dzieci żyją w ciągłym strachu, a odkrycie, jakiego dokonuje najstarszy brat, stawia rodzeństwo w obliczu nieuniknionej katastrofy.

Moja opinia : 

Pierwszą część pochłonęłam każdym zmysłem. Na tyle mi się podobała, że musiałam obejrzeć film. Słyszałam już dawno o tej serii, ale nie było mi z nią po drodze. Kwiaty na poddaszu przerażają. Każda strona to kolejny szok. Płatki na wietrze już nieco naciągane, ale przebrnęłam. Trzecia część - już odpadła. Nie dałam rady, może za jakiś czas. 
Generalnie pierwszą część bardzo polecam, kolejne niekoniecznie :) 




Teo Avelar to samotnik. Mieszka w Rio de Janeiro ze swoją sparaliżowaną matką i jej psem. Nie lubi ludzi, są zbyt chaotyczni. Jedyne prawdziwie ludzkie uczucia okazuje w obecności zwłok, które przydzielono mu na uczelni w ramach zajęć. 

Tak wygląda jego życie, dopóki nie poznaje Clarice. Dziewczyna jest jego przeciwieństwem – egzotyczna, przebojowa i nie bojąca się mówić, co myśli. Aspiruje do miana scenarzystki i pisze tekst pod tytułem „Cudowne dni” opowiadający historię trojga znajomych, którzy w pogoni za miłością wyruszają w podróż po Brazylii. 

Tak rodzi się obsesja. Teo zaczyna śledzić Clarice – najpierw chodzi za nią na uczelnię, później do jej domu – jednak ona odrzuca jego uczucia. Teo, czując, że nie ma wyboru, porywa dziewczynę i zabiera ją w pokręconą odyseję szlakiem bohaterek jej scenariusza. Cóż, po prostu muszą spędzić ze sobą trochę czasu. Clarice na pewno się do niego przekona.

No dobrze, skuł Clarice kajdankami i spakował ją do walizki jak jakiś bagaż, po czym okłamał jej bliskich co do charakteru tej podróży. Ale to wszystko dla jej dobra.

W miarę jak podróż postępuje, Teo konsekwentnie dąży do tego, by nic ich rozdzieliło. Już nigdy.


Moja opinia : 

Wow! Zaskakująca, trzymająca w napięciu do ostatniej strony. 
Zakończenie torpeda! Nie spodziewałam się takiego. Nie chcę Wam psuć czytania, więc po prostu polecam, bo na prawdę warto! 



4 komentarze:

Budująca Mama pisze...

Ciekawe pozycje. Idealne by rozruszać głowę w zimowy wieczór

Mamoholiczka pisze...

"Dziewczyna z pociągu" bardzo mi się podobała, więc ostatnia pozycja zaintrygowała mnie szalenie. Wpisuję ją do mojego listu do Mikołaja ;)

Kary B. pisze...

Dziewczyna w walizce właśnia trafia na moją listę "do przeczytania". Intrygujące...

Bookendorfina Izabela Pycio pisze...

Przygoda z dziewczyną z pociągu jeszcze przede mną, mieszane opinie na jej temat się pojawiają, dlatego warto samemu się przekonać, czy książka podpasuje człowiekowi. :)

Copyright © 2016 Mother and Son , Blogger