października 07, 2016

Prezent dla wychowawczyni z okazji Dnia Nauczyciela : kwiatki z filcu w wazonie.

Wykorzystując przymusowe wolne oraz dobry humor Bartka postanowiłam wykonać z nim unikalny i własnoręczny prezent dla Pani Anitki (wychowawczyni Jego grupy przedszkolnej). Szczerze, myślałam że skończy się jak zawsze : trzy minuty zapału, które wypalą się szybciej niż świeczka. Pomyliłam się, co niezmiernie mnie cieszy. 
Bartek obklejał plasteliną wazonik, przyklejał koraliki. Przyszywał warstwy kwiatków. Wystrzepił boki listków. 
Na koniec stwierdził, że "Pani Anitka będzie zachwycona".



Zachwyćcie się i Wy naszą pracą. 

Do wykonania wazoniku wykorzystaliśmy puszkę po groszku konserwowym, plastelinę, koraliki i znalezione ptasie piórka. 




















Plastelinę rozcieramy paluszkami dość grubo, żeby koraliki miały się na czym "trzymać". 



Szablon kwiatka znalazłam na googlach i odrysowałam go ołówkiem na kartce przy pomocy tabletu :)


Następnie wycięłam kwiatki z filcu. 
Na każdy kwiatek trzy warstwy. 


Które mój mały artysta zszywał z moją małą pomocą i wielką pasją.




Efekt końcowy wyglądał tak :)



Następnie z pomocą słomki zrobiłam łodygi. Owijając kolorowy papier łatwiej było uformować równy kształt. 
Owijasz słomkę a potem na końcu ją wyciągamy. Łodygę oklejamy dookoła taśmą przezroczystą. 




Potem przyszedł czas na przymocowanie kwiatków do łodyg. 
Przyszyłam je. Pierwsza warstwa zasłania nitkę, więc zszywałam łodygę umiejscowioną między drugą a trzecią. 

























Tadam :)
Mam przeczucie, że Pani Anitka na prawdę będzie zachwycona.
Żywe kwiatki zwiędną, a te od Bartka będą stały ile zechce :) 
Tymczasem czeka nas zrobienie jeszcze 3 bukietów. Dla dwóch Pań "pomocnic" i Pani dyrektor!






Copyright © 2016 Mother and Son , Blogger