października 13, 2016

Jabłecznik po żydowsku.

Dziś ze straganu uśmiechały się do mnie jabłka.
Zachciało mi się jabłecznika, więc po powrocie do domu postanowiłam, że na deser będzie jabłecznik.
Dzielę się z Wami przepisem na pyszny, wilgotny jabłecznik po żydowsku.


Składniki : 

400 - 415 g mąki pszennej - przesianej
łyżka stołowa proszku do pieczenia 
250 ml oleju
200 g cukru 
ok. 70 ml soku z cytryny
4 jajka
6 jabłek + łyżka stołowa cynamonu + 5 łyżek cukru







Jabłka obrałam, wycięłam gniazda nasienne i pokroiłam. Włożyłam do sporej miski - dosypałam cynamonu, cukru i dokładnie wszystko wymieszałam.


W dużej misce wymieszałam wszystkie suche składniki.
W kolejnej misce zmiksowałam olej z cukrem i sokiem z cytryny. Dosypałam mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia - stopniowo. Na koniec dodałam jajka - jedno po drugim. Ciasto dobrze wymieszałam - tak żeby nie było grudek.


Połowę ciasta wylałam do wysmarowanej olejem okrągłej formy (nie musi być z kominem i nie musi być okrągła). Na to wyłożyłam połowę jabłek. Zalałam resztą ciasta a wierzch przykryłam drugą połową jabłek.
Całość wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 175 stopni C i piekłam przez 1 1/2 godziny. Ciasto jest gotowe, kiedy wetknięty weń patyczek wyjmiemy suchy, nieoblepiony ciastem.
Ciasto rewelacyjne. Wilgotne, jabłkowe i cynamonowe. 



Wyszło pyszne! 



Smacznego :)




5 komentarzy:

Izabela Jóźwik pisze...

Jak ładnie wygląda 😄 tak inaczej 😆 moja mama taki robi tylko z wisniami albo truskawkami 😃

Izabela Jóźwik pisze...

Jak ładnie wygląda 😄 tak inaczej 😆 moja mama taki robi tylko z wisniami albo truskawkami 😃

Kary B. pisze...

Jak nie lubię jabłeczników, tak ten wygląda pysznie :)

Amanda Niedrich pisze...

Ble, nie trawię jabłeczników

Siostry Dają Radę pisze...

Smacznie wyglada

Copyright © 2016 Mother and Son , Blogger