maja 25, 2016

Dzień mamy. O was, dla Was.

Zadałam kilku moim czytelniczkom pięć pytań związanych z macierzyństwem.
I właściwie odpowiedzi były bardzo podobne, tak czy siak, życzę sobie i Wam - moje Drogie mamy, aby Nasze pragnienia dot. naszych dzieci się spełniły. Nie połowicznie - w całości.

Marzena Mazur i córeczka Lenka. 



1. Jakie wspomnienie z okresu bycia mamą wspominasz najczęściej?
Najpiekniejsze wspomnienie to pierwszy usmiech mojej córki. Cudowne uczucie kiedy taka mała istotka zaczyna się uśmiechać

2. Co jest dla Ciebie najtrudniejsze w byciu mamą?
Najtrudniejsze to momenty kiedy córka zachoruje i po mimo podawania leków zostaje to uczucie gdzie nic więcej dla niej nie mogę zrobić a on cierpi. Brrr

3. Gdybyś mogła pokazać swojemu dziecku jedno miejsce na świecie, dokąd byś je zabrała?
Gdybym miała pokazać córce tylko jedno miejsce na świecie, to zabrałabym ją do Disneylandu w Paryżu

4. Gdybyś posiadała magiczną moc usuwania przykrych i złych sytuacji przed czym najchętniej uchroniłabyś swoje dziecko? 
Gdybym posiadała magiczną moc usowania przykrych i złych sytuacji na pewno uchroniłabym swoja córkę przed chorobami i złymi ludźmi.

5. Największe marzenie każdej matki, to …. ?
Hmm największe marzenie każdej matki, to na pewno szczęście i radość własnego dziecka


Honorata Osowska i synek Olinek



1.Najczęściej wspominam z bycia mama okres kiedy mój synek stanął na nogi.ugo to trwało bo jak miał prawie roczek ale płakałam wtedy jak bóbr z dumy, radości i Jego uśmiechu gdy to zrobił.

2. Najtrudniejsze w byciu mama jest cierpliwość... 
Nauczyłam się jej przy moim rozbrykanym synku ale czasem jest ciężko...
3. Gdybym mogła pokazać synków jedno miejsce byłby to Rzym i grób naszego Papieża Jana Pawła II dlaczego? Bo to historia i zarazem autorytet mój i nas wszystkich. 
Chciałabym by osobiście dzięki matce czyli mnie poznał historię o tym niezwykłym człowieku.
4. Gdybym miała moc usuwania złych mocy i sytuacji ochroniłabym swoje dziecko by nie doświadczyło żadnego wypadku zdrowotnego i tego by żaden człowiek nie zrobił mu nigdy krzywdy.
5.Największe marzenie każdej matki to (bynajmniej dla mnie) by to dziecko pochowało matkę po śmierci, a nie matka dziecko! To największy ból chyba stracić dziecko! Nie chciałabym tego i wierze, ze nigdy tak się nie stanie.

Ewelina Majka z córeczką Amelką i synkiem Filipem.


 1. Jakie wspomnienie z okresu bycia mamą wspominasz najczęściej?
Pierwszy uśmiech, pierwsze słowo i kroki. 

2. Co jest dla Ciebie najtrudniejsze w byciu mamą?
 Wpajanie dzieciom zasad dobrego wychowania tak by w przyszłości poradzili sobie z problemami i trudnościami.

3. Gdybyś mogła pokazać swojemu dziecku jedno miejsce na świecie, dokąd byś je zabrała?
                                                          Disneyland w Paryżu.


4. Gdybyś posiadała magiczną moc usuwania przykrych i złych sytuacji przed czym najchętniej uchroniłabyś swoje dziecko? 
 Syna przed docinkami dzieci w przedszkolu gdy zaczął nosić okulary. Córkę przed niefortunnym upadkiem podczas którego straciła fragment zęba. 

5. Największe marzenie każdej matki, to …. ?
Uszczęśliwienie swoich dzieci


Iza Teodorczuk i córeczka Natalka.


 1. Jakie wspomnienie z okresu bycia mamą wspominasz najczęściej?
Jest wiele takich rzeczy o których wspominam często, ale jedną wspominam i pamiętam najmocniej a mianowicie moment kiedy po cesarce usłyszałam jak moje dziecko płacze, wtedy płakałam razem z Nią. Kiedy przyłożyli mi ją do policzka najpierw odetchnęłam z ulgą a potem dalej płakałam ciesząc się, że już jest (jestem po dwóch poronieniach dlatego ten moment był dla mnie taki ważny, wtedy wiedziałam że jest bezpieczna).


2. Co jest dla Ciebie najtrudniejsze w byciu mamą?
Najtrudniejsza jest bezsilność kiedy Twoje dziecko płacze a Ty juz wyczerpałeś wszystkie środki by mu pomóc...


3. Gdybyś mogła pokazać swojemu dziecku jedno miejsce na świecie, dokąd byś je zabrała?
Zabrałabym ją do afrykańskiej wioski, by pokazać że żyć można różnie i że nie ważne jest
co masz ale jaki jesteś i co robisz dla innych
Emotikon smile


4. Gdybyś posiadała magiczną moc usuwania przykrych i złych sytuacji przed czym najchętniej uchroniłabyś swoje dziecko? 
Chciałabym ja uchronić przed chorobami, by nigdy nic ją nie dopadło by nigdy ani dnia nie spędziła na oddziale szpitalnym, bo kiedy ma się zdrowie wszystko jest prostsze

5. Największe marzenie każdej matki, to …. ?
szczęśliwe, spełnione dziecko... Mam nadzieje, że będę dla niej wsparciem a nie przeszkodą w dążeniu do realizacji marzeń
Emotikon smile


Aleksandra Gulbas
autorka bloga Gulbaska



1. Jakie wspomnienie z okresu bycia mamą wspominasz najczęściej?

Ze względu na ciężkie przeżycia związane z ciążą bliźniaczą, porodem i powrotem do normalności w życiu rodzinnym w mojej głowie ciągle krążą najgorsze wspomnienia związane z byciem mamą.

Jednak gdy myślę o najlepszych momentach związanych z macierzyństwem, to przed oczami pojawia mi się okres karmienia piersią mojego pierwszego syna. Pomimo początkowego bólu i nawału pokarmu, który doprowadzał mnie do bardzo złego samopoczucia, udało mi się karmić syna przez 9 miesięcy. Gdy wracam do zdjęć z tamtego okresu uważam, że każde z nich jest równie piękne. Przyznam szczerze, że z chęcią przeżyłabym ten moment jeszcze raz.



2. Co jest dla Ciebie najtrudniejsze w byciu mamą?

Najtrudniejsze w byciu mamą jest poradzenie sobie z uczuciem bezradności. Jako matki chcemy naszym dzieciom nieba przychylić. Chcemy by nasze dzieci miały cudowne dzieciństwo okraszone jedyne śmiechem i samymi cudownymi chwilami. Chcemy, by nasze dzieci tryskały dobrym humorem od otworzenia o świcie oczu i zamknięcia ich późnym wieczorem.

Niestety rzeczywistość bywa brutalna. Pomimo naszych najszczerszych chęci dziecko może rano wstać lewą nogą i nawet stawanie na głowie nie pomoże poprawić mu humoru. I pal licho jeśli takie dni zdarzają się raz na jakiś czas! Bo gdy takie dni ciągną się w nieskończoność (czyli np. tydzień pod rząd) każdy z rodziców ma ochotę uciec na drugi koniec świata lub usiąść i siarczyście zapłakać nad swoim losem. Na szczęście, po pewnym czasie, zawsze wszystko wraca do normy.



3. Gdybyś mogła pokazać swojemu dziecku jedno miejsce na świecie, dokąd byś je zabrała?

Nie mam pojęcia! Sama nie mam takiego miejsca, które muszę zobaczyć w trakcie swojego życia.

Chciałabym, żeby moje dzieci dobrze czuły się na łonie natury. Chciałabym pokazać im nieskalane ludzką ręką tereny całego świata. Chciałabym, by nauczyli się doceniać miejsce, w którym przyszło nam żyć.



4. Gdybyś posiadała magiczną moc usuwania przykrych i złych sytuacji przed czym najchętniej uchroniłabyś swoje dziecko?

Gdybym miała moc usuwania przykrych wspomnień, to uchroniłabym dzieci przed tęsknotą i bólem rozstania. Nie chodzi mi tu o naturalną tęsknotę za rodzicem, gdy ten idzie do pracy. Mam tutaj na myśli tęsknotę za rodzicem, który znika. Z dnia na dzień ląduje na długi okres czasu w szpitalu, odchodzi od rodziny lub umiera... To samo dotyczy rozstań dziecka z innymi bliskimi osobami jak dziadkowie czy przyjaciele.



5. Największe marzenie każdej matki, to …. ?

Ciężko jest mi wypowiadać się w imieniu wszystkich matek. Myślę jednak, że nie pomylę się, gdy powiem, że największym marzeniem każdej matki jest to, by jej dziecko było szczęśliwe. A co oznacza szczęście dziecka?

Ja wyobrażam sobie to szczęście przez danie dziecku możliwości realizowania własnych marzeń. Ja mogę sobie marzyć o gromadce wnuków i dzieciach mieszkających blisko mnie. Ale jeśli moi synowie będą chcieli wyjechać na drugi koniec świata i tam rozwijać karierę bez potrzeby realizacji siebie na polu rodzinnym, to będę musiała to przyjąć do wiadomości i moim obowiązkiem będzie wspieranie dzieci w realizacji własnego planu na życie. Nie ma nic gorszego niż realizowanie siebie poprzez dzieci. A jak wspominałam na początku, każda matka marzy o tym by jej dziecko było szczęśliwe.


Myy :)


1. Jakie wspomnienie z okresu bycia mamą wspominasz najczęściej?
Najczęściej wspominam okres kiedy Barti był Maluszkiem cyckowo - wózkowym. Nasze spacerki w gondoli i karmienie na żądanie w różnych niespodziewanych miejscach, bo był małym cycoholikiem :) 


2. Co jest dla Ciebie najtrudniejsze w byciu mamą?
Najtrudniejsze momenty, to te kiedy Mały ma wysoką gorączkę, zaraz zaczynam panikować i chcę nas wieźć na IP. To też te chwile, kiedy z braku środków finansowych muszę Mu wiele rzeczy odmówić.
3. Gdybyś mogła pokazać swojemu dziecku jedno miejsce na świecie, dokąd byś je zabrała?
Pewnie byłaby to Afryka. Ale taka dzika, gdzie po sawannie chodzą lwy, słonie i żyrafy. Gdzie słowa "świeże powietrze" nabierają zupełnie innego wymiaru :) 

Miejsce, gdzie ludzie nie przywiązują uwagi do tego ile i co mają. Żyją chwilą, cieszą się drobnostkami. Kochają siebie i świat, których ich otacza.

4. Gdybyś posiadała magiczną moc usuwania przykrych i złych sytuacji przed czym najchętniej uchroniłabyś swoje dziecko?
Uchroniłabym Go przed wysłuchiwaniem kłótni Jego rodziców. Wiem, że to złe, że musi w nich uczestniczyć.


5. Największe marzenie każdej matki, to …. ?

Aby Jej dziecko było szczęśliwe, spełniało swoje marzenia i potrafiło walczyć o swoje zdanie. Żeby było sobą każdego dnia, a nie musiało zakładać maski w wyścigu szczurów o dobry byt.







1 komentarz:

Zwykła Matka pisze...

Oj tak..... najtrudniejsza to bezradność w czasie choroby, brak cierpliwości, gdy dziecko wręcz rozpiera energia, zmęczenie, gdy wstajesz setny raz w nocy :) Ale wszystko to zostaje nam wynagrodzone, bo samo bycie mamą to najcudowniejsze co mnie spotkało :)

Copyright © 2016 Mother and Son , Blogger