września 06, 2015

Czym zająć 2,5 letnie dziecko w domu, kiedy pada deszcz lub jest chore. {część 1}

Wczoraj młody zaczął katarzyć. Właściwie to od kilku dni już się na to zapowiadało. 
Zaczęłam więc szukać zajęć rozwojowych, plastycznych, edukacyjnych - jak kto woli. 
Bartek należy do dzieci, które szybko się nudzą i trudno im skupić na dłużej uwagę. Ale!
Wyczytałam, że to całkowicie naturalne dla Jego wieku, więc jestem spokojna. Podsumowanie dwu i pół latka już za 19 dni! :) 
Tymczasem chcemy Wam pokazać jedną z kilku zabaw, które wprowadzamy na stałe do naszej listy. 

Co będzie potrzebne? 

- Papier kolorowy przylepny 
- nożyczki
- biała kartka (najlepiej z bloku technicznego) 

Wymyśliłam sobie trzy przedmioty, które reprezentują grupę kolorów. 
Dziecko w tym wieku najłatwiej przyswaja wiedzę na zasadzie skojarzeń.Tak więc dla nas:

żółty - słoneczko
zielony - listek
czerwony - kwiatek 

z kolorowego papieru przylepnego powycinałam różne figury : kwadraty, koła, trójkąty.
Bartek miał odnajdywać odpowiedniego koloru kształt i dopasowywać do wskazanego przedmiotu w tym samym kolorze. 







Poszło Mu całkiem nieźle :) 



Brak komentarzy:

Copyright © 2016 Mother and Son , Blogger